هنگامی که قصد راه اندازی یک کسب و کار، یا توسعه آن را دارید، به صورت حتم نیاز دارید تا برای آن «طرح کسب و کار» تدوین نمایید.BP به یک عنوان نقشه راه برای شخص کارآفرین از آغاز تا موفقیت کسب و کار او را همراهی میکند و به نوعی راهنمای شخصی کارآفرین است.
هنگامی که قصد راه اندازی یک کسب و کار، یا توسعه آن را دارید، به صورت حتم نیاز دارید تا برای آن «طرح کسب و کار» تدوین نمایید. طرح کسب و کار یک برنامه همه جانبه برای آغاز یا گسترس کسب و کار است که ابعاد مختلف کسب و کار از قبیل، مالی، بازاریابی، نیروی انسانی، فنی و تکنولوژی و ... را در بر میگیرد. در دنیای تجارت امروز داشتن یک BP مناسب برای گرفتن وام، اخذ سرمایه، گرفتن مجوزهای لازم، پذیرش در مجموعههای حرفهای و .... یک پیشنیاز بدیهی است، هر چه BP حرفهای تر تنظیم شده باشد احتمال موفقیت در موارد بالا بیشتر میشود.
پیچیدگیهای بازارسازی و ابهام در تعیین عناصر مختلف بازار (قیمت، توزیع، تخفیف و ...)، ریسکهای مربوط به تولید محصولات جدید، ارايه خدمات نوين و متفاوت، ثبت و حفاظت از ايده و ابتكار، حساب کردن هزینه ها و درآمدها که گاهی بیش از دویست درصد احتمال تغییر در رقمها هست و سرو کار با آدمهايي هم كه به عنوان شريك يا سرمايه گذار با آنها سر و كار داريم و معمولاً نخبه، خبره و صاحب سبك هستند و معمولاً نيازمند "مديريت بر مديريت ناپذير" و ..... هستند از جمله ضرورت های برگزاری این کارگاه میباشد. در طی کارگاه به دنبال این هستیم که برای مدیریت این پیچیدگیها برنامه ريزي كنيم. همينطور تكليف طرح ها را با پنج حوزه "بازار و مشتریان"، "فنی و حفاظت از ايده"، "مالی و تامین منابع"، "مديريت نیروهای تخصصی و تیم مدیریتی"و "استراتژيهاي اختصاصي طرح" روشن كنيم. این دوره، فنون و روشهاي برآورد و تدوين چنين طرحي را آموزش میدهد و ريزه كاريها و روشهاي تكميل و توسعه طرح را تبيين مي كند و مهارت تدوين بخشهاي مالي طرح با نرم افزار Excel را نيز به اشتراك مي گذارد.
BP به یک عنوان نقشه راه برای شخص کارآفرین از آغاز تا موفقیت کسب و کار او را همراهی میکند و به نوعی راهنمای شخصی کارآفرین است.
مخاطبین دوره |
- مدیران و فعالین اقتصادی
- افرادی که قصد تاسیس کسب و کار دارند یا میخواهند یک کسب و کار موجود را گسترش دهند.
- کارشناسان و متخصصان حوزه مالی و امور بانکی و سرمایهگذاری
گزیده ای از محتویات دوره |
- مقدمه و تشریح اهداف کارگاه
- آشنایی با انواع ابزارهای برنامه ریزی سازمانی و شرکتی(SP, BC, BP, SF, BMو ... و تفاوت و کارکرد هر یک)
- طرح کسب و کار چیست، به چه کار میآید و ضرورت آن چیست؟
- معرفی کاربردی اجزاء، ارکان و ساختار مختلف طرح از جمله:
- خلاصه اجرایی، خلاصه ای از رویای شیرین کارآفرینانه
- کیستید و چیستید؟ توصیف کسب و کار، چشم انداز و ارزشهای حرفه ای
- برنامه برای مشتریان و نقشه برای رقبا (4P بازاریابی محصول و 7p بازاریابی خدمات)
- نحوه درج دارائيهاي فكري و ثبت ايده و طرح
- چقدر تولید می کنید و کِی؟ نوآوری های ارزشمند محصول یا خدمت شما چیست؟
- چقدر پول می خواهید و کِی؟ چقدر درآمد خواهید داشت و کِی؟
- کارنامه مالی اعمال خود را پیش بینی کنید. (سود،بازگشت سرمایه، نرخ بازگشت) و. ..
- تحليل حساسيت و شاخصهاي موثر بر طرحهاي مختلف در ايران
- تحلیلSWOTو سناريوها و احتمالات در طرحهاي پر ريسك و ابهام
- برنامه توسعه کسب و کار؛
- معرفی نرم افزار Business Plan Pro و نحوه استفاده از Excel در محاسبات مالی و شاخصها ( نقطه سربسر، بازگشت سرمایه، NPV، IRR و ...)؛
- نمایش فیلمها و تصاویر مرتبط و معرفي منابع، کتابها و سايتهاي مفيد فارسي و انگليسي؛
- جمع بندی نكات خاص BP در فضای ایران و حوزه های خاص صنعتی و خدماتی
- تمرین عملی تدوبن BP
نگاهی یه اهداف دوره |
اهداف نگرشی کارگاه(Attitude): توسعه بینش کارآفرینانه از طریق آشنایی با مثالها و داستانهای موفقیت و شکست کسب و کارهای ايراني و گسترش دامنه دید در خصوص کاربردها و کارکردهای برنامه ریزی و طرح کسب و کار
اهداف دانشی کارگاه(Knowledge): آشنایی با استراتژیها و رویکردهای مختلف جهت برنامه ریزی تولید، بازار و مالی و انسانی کسب و کارهاي ايراني و نرم افزارهاي مرتبط+ آشنايي با نمونهاي جامع از طرح كسب و كار در ايران
اهداف مهارتی کارگاه(Skill): تقویت توانایی مستندسازی اهداف و برنامهها از طریق روش تدوین گام به گام برنامه و حرکت مداوم از جزء به کل و از کل به جزء + استفاده از بخشهاي مالي نرم افزار Excel
مدت دوره | 8 ساعت |
هزینه دوره | 198.000 تومان |