هدف دوره
امروزه با توجه به رشد اقتصادی و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و به موازات آن پیشرفت های اقتصادی در کشورهای مختلف، همواره تبادل کالا و خدمات میان کشورها در حال افزایش است و در نتیجه بر حجم تجارت جهانی افزوده می شود. در این فرادرس تلاش شده است تا با ارائه مبانی و اصول اصلی واردات و صادرات، منبعی مناسب برای کلیه دانشجویان و فعالان عرصه تجارت فراهم گردد تا بتوانند ضمن آشنایی با مباحث، اصول و کلیات مطرح در حوزه واردات و صادرات، به صورت عملیاتی نیز با رویه های اجرایی آن نیز آشنا گردند تا بتوانند در محیط واقعی به تجارت بپردازند.
تواناييهاي مورد انتظار دانشپذيرفتگان دوره
• مدیران اجرایی حوزه صادرات و واردات
• علاقمندان به مباحث صادرات و واردات
• تولید کنندگان و تامین کنندگان
• صنعتگران
• علاقمندان به کار بعنوان کارشناس بازرگانی بین الملل (تجارت خارجی)
• علاقمندان به مباحث فروش و بازاریابی بین الملل
• علاقه مندان به مهاجرت
شرايط ورود به دوره (پيشنيازهاي ورود)
1- دارابودن مدرك پايان تحصيلات عمومي (ديپلم متوسطه/ پيشدانشگاهي)
نحوة پذيرش دانشپذير
1- بر اساس مصاحبه
2- بر اساس سوابق کاری
محتواي دوره
سرفصل دوره
1-مبانی سازمان و مدیریت
2-اصول بازاریابی و برند
3-برنامه ریزی استراتژیک
4-مدیریت منابع انسانی
5-کلیات بازرگانی خارجی
6-مدیریت صادرات و واردات
7-امور مالی در تجارت بین الملل
8-امور قرارداد های داخلی و خارجی
9- قواعد و استانداردهای تهیه و کنترل اسناد در تجارت بین الملل
10 - پروژه پایانی
منابع دوره
مدیریت صادرات (بر اساس تجارب عملیاتی) مؤلف: ایرج زینالزاده
مدیریت صادرات (تئوری - کاربردی) مؤلفان: ناصر آزاد، زهرا محمودخانی، سمیرا
مدیریت صادرات مؤلفان : ناصر آزاد - زهرا محمود خانی - سمیرا علی اکبری