معرفی دوره
یک آگهی تبلیغاتی برای این که بتواند طیف گسترده تری از مخاطبان را به خود جذب نماید و در ذهن مخاطب جایگاه محکمی ایجاد کند، به عوامل مختلفی در شکل گیری نیازمند است که توجه دقیق و علمی به آن ها نتایج شگفت انگیزی برای تبلیغ کننده در پی خواهد داشت،به این اصطلاح یک آگهی اثر بخش گفته می شود.
هدف دوره
✅ پیش نیاز های تبلیغات.
(در این درس در خصوص آنچه قبل از تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد تا تبلیغ نتیجه بخش باشد می پردازیم)
✅ مروری بر کارکرد مغز
(دانستن کارکرد و ساختار مغز و شکل تصمیم گیری انسان ها به شما می آموزد که چگونه می توانید بهتر تاثیر بگذارید.)
✅ ارتباط تبلیغات با برندینگ
( اگر می خواهید در حوزه برندینگ فعالیت کنید، باید بدانید تبلیغ در کجا قرار می گیرد)
✅ تعریف تبلیغات
(در این درس از زبان فلچر تبلیغ را تعریف می کنیم.)
✅ تبلیغات و بازاریابی
(اگر بخواهیم تبلیغ خوبی داشته باشیم باید از بازاریابی و جایگاه تبلیغات در آن بدانیم. دریک درس مرور کوتاهی بر جنبه های بازاریابی و نقش تبلیغات داریم.)
✅ کمپین تبلیغاتی
(این واژه در تبلیغ زیاد شنیده می شود، اما اینکه واقعاً کمپین تبلیغاتی چه تعریفی دارد را در این درس گفته ایم. در این درس که درس اصلی دوره است و چندین زیر مجموعه دارد، به شرح کامل کمپین تبلیغاتی، زیر مجموعه های کمپین، روش های اجرای یک کمپین حرفه ای می پردازیم.
در انتهای این درس، جدولی هم برای اجرا و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی، معرفی می کنیم. یکی از بخش ها این قسمت، تدوین پیام تبلیغاتی است. اینکه چگونه و با استفاده از چه تکنیک هایی می توان یک متن و یا شعار تبلیغاتی موثر نوشت.
ریز موارد مطرح شده در این درس (شناخت مخاطب – هدف در تبلیغات – تدوین بودجه تبلیغاتی – نوشتن پیام تبلیغات – رسانه تبلیغاتی مناسب – اندازه گیری اثربخشی تبلیغات)
✅ تکنیک های تبلیغاتی موثر
(این درس به برخی از تکنیک های متداول تبلیغاتی می پردازیم که می تواند تبلیغ را موثرتر کند.)
✅ مروری بر نمونه های موفق
(زمانی می توان بهتر موضوعی را درک کرد که مثال کامل ارائه شود. در این درس هم به برخی از نمونه های تبلیغاتی داخلی و خارجی اشاره می کنیم که برخی از آنها تبلیغ هایی هستند که با حداقل هزینه انجام شده اند.)
✅ بازاریابی در شبکه های اجتماعی و مروری بر بازاریابی محتوا
(وقتی صحبت از تبلیغات می شود، نقش شبکه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت. در کنار این موضوع، بازاریابی محتوا هم نقش پررنگی دارد که دراین درس به آنهم اشاره ای کوتاه خواهیم کرد.)
✅ نکاتی برای تبلیغات بهتر
(برای داشتن یک تبلیغ موثر، نکاتی را باید رعایت کنیم که در این درس به برخی از مهمترین ها اشاره می کنیم)
مخاطبین دوره
در وهله اول این دوره برای مدیران و صاحبان کسب و کارها مفید و کاربردی است، چرا که باید با اصول تبلیغات آشنا باشند تا بتوانند خط و مسیر مناسبی را به مدیران بازاریابی و یا شرکت های پیمانکار برای تبلیغات بدهند.
در وهله بعدی مدیران میانی که درگیر کارهای تبلیغاتی هستند، مانند مدیر بازارگانی، بازاریابی و یا مدیر تبلیغات
کارشناسان حوزه تبلیغات
مشاوران مدیریت هم می توانند از این دوره و نکات گفته شده در آن استفاده کنند.