هدف دوره
کسب مهارت های لازم توسط شرکت کنندگان در اجرای درمان شناختی _ رفتاری فنون و مدیریت جلسه درمان
اجرای گام به گام درمان شناختی _ رفتاری ، که شامل : ارزیابی شناختی _ رفتاری ، مفهوم پردازی و
جلسات درمان توسط درمانگر با ایفای نقش
اجرای گام به گام و عملی جلسات ارزیابی و درمان شناختی _ رفتاری، توسط هر یک از شرکت کنندگان با نظارت مدرس دوره
ایفای نقش درمانگر توسط شرکت کنندگان و ایفای نقش بیمار توسط مدرس دوره
اجرای درمان بر روی مراجعان واقعی توسط درمانگر و شرکت کنندگان تحت نظارت درمانگر
تواناييهاي مورد انتظار دانشپذيرفتگان دوره
دانشجو رشته های روانشناسی و مشاوره و علوم تربیتی
درمانگران و آشنایان به درمان شناختی _ رفتاری
شرايط ورود به دوره (پيشنيازهاي ورود)
دارابودن حداقل مدرك کارشناسی روانشناسی و مشاوره
نحوة پذيرش دانشپذير
1- بر اساس مصاحبه بالینی و ارزیابی روانشناختی
2- بر اساس سوابق کاری و سوابق تحصیلی
سرفصل دوره
_ آسیب شناسی روانی پیشرفته بر اساس DSM_5 کاپلان
_ مرور کامل اختلالات روانی با تمرکز بر افزایش مهارت تشیص بالینی در کلینیک و تشخیص افتراقی اختلالات
مرور شرح حال بیماران
_ تمرکز بر اختلالات روانی شایع تر
_ اجرای مصاحبه بالینی و ارزیابی شناختی _ رفتاری و درمان شناختی ، رفتار مقدماتی و پیشرفته
_ آموزش پروتکل درمان شناختی _ رفتاری پیشرفته و تخصصی
_ آموزش اختلال افسردگی اساسی ، اختلال پانیک و آگورافوبیا ، اختلال وسواس فکری و عملی ، اختلال استرس
پس از آسیب PTSD ، اختلال فوبی اجتماعی
_ هر پروتکل تخصصی شامل ارزیابی شناختی _ رفتاری ، آشناسازی با درمان ، فنون شناختی ، فنون رفتاری ، پیشگیری
از عود و برنامه پیگیری می باشد.