معرفي دوره
MBA مخفف عبارت Master of Business Administration به معنی مدیریت راهبردی کسب و کار است. دوره MBA سالهاست در سراسر جهان برگزار میشود و هدف از آن آشنایی دانشجویان با جنبههای مختلف مدیریت کسب و کار است.
این دوره در واقع گنجینه ای از اطلاعات، دانش و مهارت های جدید و کاربردی است که به انسان دیدی متفاوت اعطا میکند تا مسائل و چالشهای مدیریتی را به بهترین شکل ممکن مدیریت نماید. دوره MBA به یکی از پر متقاضیترین دورههای مدیریت راهبردی کسب و کار در سالهای اخیر تبدیل گردیده است، زیرا موفقترین افراد حال حاضر جهان را فارغ التحصیلان این دوره تشکیل میدهند.
هدف دوره
آموزههای دوره MBA به مدیران میآموزد چطور مهارتهای فردی خود را بالاتر ببرند، دانش زبان بدن را فرا بگیرند تا با استفاده از آن بتوانند رفتار خود را کنترل نموده، عکس العملهای مشتریان را شناسایی و در بهترین زمان بهترین واکنش را از خود نشان دهند. آنها همچنین میآموزند چگونه هوش هیجانی خود را ارتقا دهند تا تصمیمات هیجانی نگیرند، احساسات خود را کنترل کنند و بدون توجه به هیجانات، امور را مدیریت کنند.
اصول سخنوری را فرا بگیرند تا بتوانند به حرفه ایترین وجه ممکن صحبت نموده و قادر باشند هر فردی را متقاعد به خرید کنند، دانش فروش حرفهای را فرا بگیرند و از آن در دنیای واقعی استفاده کنند. در نهایت هم با استفاده از ابزارهای دیجیتال مثل وب سایت، شبکه های اجتماعی و دیگر ابزارهای موجود ابتدا برند خود را معرفی نموده، سپس محصول و یا خدمات خود را معرفی و در آخر فروش بیشتری را برای خود به ارمغان بیاود.
تواناييهاي مورد انتظار دانشپذيرفتگان دوره
- بالا بردن اعتبار شخصی و حرفه ای افراد
- فراگیری مهارت های قابل انتقال
- توانمندی در تفکر استراتژیک
- توانایی برقراری ارتباط بهتر
- بالا رفتن انضباط شخصی و حرفه ای
- توانایی بالا در مدیریت زمان
- جهان بینی وسیع و گسترده
- ایجاد شبکه ارتباطی ارزشمند
- فرصتهای شغلی بیشتر و درآمد بالاتر
شرکت در کلاس های مدیریت اجرایی باعث می شود:
مهارت های مدیریتی بسیار ارزشمندی را به دست آورید.
به یک شبکه کسب و کار و تجاری بسیار بزرگ دسترسی پیدا کنید.
از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار شوید.
کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.
درها را به روی فرصت های پر رونق تجاری باز کنید.
شرايط ورود به دوره (پيشنيازهاي ورود)
دارابودن مدرك پايان تحصيلات عمومي (ديپلم متوسطه/ پيشدانشگاهي)
نحوه پذيرش دانشپذير
1- بر اساس مصاحبه
2- بر اساس سوابق کاری
محتواي دوره
سرفصل دوره
مهارت هاي نوین و كاربردي مديريت
مدیریت استراتژیک
اصول و فنون مذاكره
مدیریت بازاريابي
اقتصاد و حسابداری برای مدیران
مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی
مدیریت رفتار سازمانی
مدیریت منابع انسانی
منابع دوره
کتاب ماجراهای کسب و کار (Business Adventures) اثر جان بروکز (John Brooks))
کتاب گاو بنفش (Purple Cow) اثر ست گاردین (Seth Godin))
کتاب خلق مدل کسب و کار (Business Model Generation) اثر اکساندر استروالر (Alexander Osterwalder) و ایو پیگنیور Yves Pigneur))
کتاب استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean Strategy) اثر دبلیو چان کیم (W.Chan Kim) و رنه مابورنیا (Rene Mabornia))