معرفي دوره
بازی درمانی چیست ؟ بازی درمانی روشی برای برآورده کردن و پاسخگویی به نیازهای بهداشت روانی کودکان است و از طرف متخصصان به عنوان یک مداخله مؤثر و مناسب در برخورد با رشد مغزی کودکان شناخته شده است. به طور کلی در کودکان ۳ تا ۱۱ سال به کار گرفته می شود و راهی برای آنها فراهم می کند تا تجارب و احساسات خود را از طریق یک روند طبیعی، خود هدایت شونده و خود درمانی بیان کنند.
از آنجا که تجربیات و دانش کودک اغلب از طریق بازی ارتباط برقرار می کند، به وسیله ای مهم برای آنها شناخته می شود و خود را می شناسند. در واقع بازی درمانی نوعی مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای برقراری ارتباط و کمک به کودکان برای جلوگیری یا برطرف کردن چالشهای روانی استفاده می شود. تصور می شود این امر به آنها در ارتباط بهتر اجتماعی، رشد و نمو، مدولاسیون عاطفی و رفع تروما کمک کنند.
بازی درمانی را می توان به دو نوع اصلی و غیرمستقیم راهنمایی تقسیم کرد. بازی درمانی غیرمستقیم روشی غیرقابل نفوذ است که در آن کودکان ترغیب می شوند از طریق بازی به دنبال راه حل هایی برای مشکلات خود باشند. در مقابل، بازی درمانی مستقیم روشی است که شامل ساختار و راهنمایی بیشتر درمانگر است زیرا کودکان از طریق بازی با مشکلات عاطفی و رفتاری روبرو می شوند. این امر اغلب شامل یک مؤلفه رفتاری است و فرایند آن توسط درمانگر سریعتر اتفاق می افتد. اجرای بازی درمانی به احتمال زیاد به عنوان نوعی درمان شناختی رفتاری طبقه بندی می شود.
اگر شما نگران برخی رفتارهای کودکتان هستید و یا کودکتان در تعاملات اجتماعی اش دچار مشکل است و یا اینکه از حادثه ای رنجیده خاطر است و درگیر یک تروماست، می توانید با مراجعه به مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا، از خدمات بازی درمانی در جهت بهبود رشد شخصیتی و روانی کودکان بهره ببرید. این مرکز با کادری مجرب شما را در این امر یاری خواهد کرد.
هدف دوره
آشنایی درمانگران با مبانی و درمان نوروفیدبک
تواناييهاي مورد انتظار دانشپذيرفتگان دوره
آشنایی با موارد استفاده از نوروفیدبک
شرايط ورود به دوره (پيشنيازهاي ورود)
دانش آموخته رشته های روانشناسی، مشاوره و علوم شناختی
ویژه مدیران و مربیان مهدها وروانشناسان و برگزار کنندگان کارگاه های مادر و کودک و بازی درمانی
نحوه پذيرش دانشپذير
مصاحبه
سرفصل دوره
– طراحی و اجرای بازی ها بصورت عملی و کاربردی
– ارتباط موثر و جلب مشارکت کودکان از طریق بازی ونمایشنامه درمانی
– نحوه آموزش مهارتهای پایه بوسیله بازی های مربوطه
-انجام تمرینهای عملی مربوط
-اموزش بازي درماني در درمان كنترل خشم ،خويشتن داري، توجه وتمركز ودقت وسرعت عمل
– آشنا كردن مربي با تست بيس لاين و استرس تست توسط دستگاه نوروفیدبک وبیوفیدبک
“کارگاه مربیگری هوش های هشتگانه گاردنر”
روانشناس كودك وخانواده
-تشریح کامل انواع هوش های هشت گانه
-معرفی راهکارهای عملی پرورش و تقویت این مهارت های کودک
-معرفی مراحل تکامل هر یک از انواع هوش و فعالیت های مربوطه