معرفی دوره
هوش تجاری در حال حاضر یکی از پرکاربردترین مفاهیم در دنیای کسب و کارهای ایرانی و خارجی است. متخصصین هوش تجاری با استفاده از ابزارها و تحلیلها روی دادههای موجود در سازمان و کسب و کارها، به مجموعهای از دانش و نگرش نسبت به وقایعی که در کسب و کار رخ داده است میرسند و به تصمیمگیری مدیران برای نقشه راه پیشرفت در آینده کمک کنند. متخصصین هوش تجاری قابلیت تحلیلگری سیستم را در سطح بالایی دارند و بهترین افراد برای کمک به مدیران ارشد سازمانها و کسب و کارها در بهبود سازمانی و افزایش سودهی میباشند.
هوش تجاری معنای بسیار گستردهای دارد. این سیستم بیشتر به عنوان “مجموعه ای از ابزارها، فناوری ها و محصولات نرم افزاری” شناخته می شود که به منظور جمع آوری داده ها از منابع مختلف، یکپارچه سازی، تجزیه و تحلیل آنها و نهایتا به اشتراک گذاری شان مورد استفاده قرار می گیرند. هوش تجاری فرایندی است که از طریق آن شرکت ها از استراتژی ها و فناوری هایی برای تجزیه و تحلیل داده های فعلی و تاریخی و با هدف بهبود تصمیم گیری استراتژیک و ارائه مزیت رقابتی استفاده می کنند.
سیستم های هوش تجاری فعالیت هایی نظیر جمع آوری داده، ذخیره سازی داده، و مدیریت دانش را با تجزیه و تحلیل داده ها ترکیب می کنند تا بتوانند داده های پیچیده را به اطلاعات عملی و معقول تبدیل نمایند. این اطلاعات برای پشتیبانی از تصمیم گیری های موثر، استراتژیک و عملیاتی استفاده شود.
مخاطبان این دوره
کلیه رشتههای تحصیلی مهندسی و مدیریت
علاقمندان به تحلیل کسب و کار
علاقمندان به مباحث هوشمندسازی کسب و کار
مدیران پروژه استقرار سیستمهای هوش تجاری
صاحبان کسب و کارهای داده محور
کارشناسان و مدیران میانی سازمانهای خصوصی و دولتی
علاقمندان به راه اندازی یا اشتغال در استارتاپ ها
فارغ التحصیلان که به دنبال کسب مزیت رقابتی در بازار کار هستند
سرفصلهای دوره
1 -علت استفاده از شاخص کلیدی عملکرد و تعریف
KPI- 2 -شاخص های کلیدی عملکرد حوزه مشتریان
3 -شاخص های کلیدی عملکرد مالی
4 -شاخصهای انبار و تولید و عملیات
5 -شاخص های کلیدی خدمات پس از فروش
6 -شاخص های کلیدی عملکرد منابع انسانی
7 -شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی و فروش