مديريت فرآيندهاي كسب و كارBPM
هر كسب و كاري از مجموعه اي از فرآيندها تشكيل شده است كه اجراي اين فرآيندها موجب دستيابي به اهداف كسب و كار خواهد شد. در صورتيكه فرآيندهاي به خوبي طراحي و اجرا شده باشند امكان دستيابي به اهداف بيشتر خواهد بود.
در سازمانهاي امروز بسياري از فرآيندهاي كسب و كار لزوما متناسب با اهداف كسب و كار طراحي نشده اند بلكه به مرور زمان و بر اساس ضروريات بوجود آمده شكل گرفته اند كه ممكن است دربرگيرنده فعاليتهاي بدون ارزش افزوده نيز باشند. از طرفي ديدگاه بسياري از سازمانها با ديدگاه كاركردي (Functional) اداره ميشوند و فقدان رويكرد فرآيندگرايي ميباشند. با توجه به افزايش رقابت ميان سازمانها پيش گرفتن رويكرد فرآيندي و بهبود فرآيندها ميتواند نقش بسيار مهمي در موفقيت آنها داشته باشد.
در اين دوره مفاهيم مرتبط با مديريت فرآيندهاي كسب و كار و مدلسازي فرآيندهاي كسب وكار به منظور درك بهتر فرآيندها و ايجاد بهبود و پياده سازي آنها مورد بحث قرار ميگيرد.
گزیده ای از اهداف دوره |
- آشنايي با ديدگاه فرآيندي
- آشنايي با اصول مديريت فرآيندهاي كسب و كار
- آشنايي با مدلسازي فرآيندها بواسطه BPMN
- آشنايي با متدلوژي پياده سازي مديريت فرآيندهاي كسب و كار
گزیده ای از سرفصل های دوره |
- تعريف فرآيند و خصوصيات فرآيند
- تفكر فرآيندي
- فناوري اطلاعات و تغيير فرآيند
- نقش تكنولوژيهاي مديريت فرآيند
- تعريف مديريت فرآيندهاي كسب و كار
- چرخه عمر مديريت فرآيندهاي كسب و كار
- انواع فرآيندها
- نقشهاي درگير در مديريت فرآيندهاي كسب وكار
- اولويت بندي فرآيندهاي كسب و كار
- مدلسازي فرآيند
- متدلوژيهاي پياده سازي مديريت فرآيندها
- فاكتورهاي موفقيت پياده سازي مديريت فرآينده
- سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر فرایندها
مدت زمان دوره 16 ساعت هزینه دوره