هدف دوره:
در آشفته دنیای کسب و کارهای امروزی، که دائما در حال تغییرند، برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در یک کسب و کار میتواند عامل اساسی و مهم در رشد و موفقیت پایدار آن باشد.
مدیریت استراتژیک شامل جمع آوری، تجزیه و تحلیل و سازماندهی اطلاعات در جهت سودآوری و ارزش آفرینی بیشتر یک کسب و کار است. این فعالیت ها ممکن است شامل ردیابی روندهای صنعت، مراقبت در مقابل تهدیدات و رقبا، شناسایی و بهره بردن از فرصتهایهای حاکم بر بازار و صنعت و طراحی یک برنامه عملیاتی برای کسب و کار در جهت حل مشکلات استراتژیک باشد.
زمانی بود که استراتژی صرفاً در مدیریت جنگ معنا داشت و یادگیری رشته علوم استراتژیک موضوعی نظامی و مورد علاقهی نظامیان محسوب میشد.
اما در عصر حاضر، استراتژی به مفهوم و نگرشی بسیار گستردهتر اشاره دارد. توانمند بودن در زمینهی استراتژی میتواند شانس موفقیت ما را در زندگی فردی و نیز حوزهی کسب و کار افزایش دهد.و موارد ذیل حاصل شود:
• توسعه مهارت های مدیریتی
• ایجاد یک شبکه حرفه ای قوی ارتباطی با اساتید و مدیران
• توانایی مدیریت شرایط بحرانی و دشوار
• تحلیل وتفسیر درست اطلاعات
• بهبود تصویر ذهنی مثبت از شرکت و سازمان
• استخدام و نگهداشت استعدادهای برتر در سازمان
• آماده شدن برای ایجاد تغییر و پیشرفت در محیط کسب و کار
• بهبود نحوه بیان ایده های خود به شکلی مؤثر
تواناييهاي مورد انتظار دانشپذيرفتگان دوره
1-تمایز رقابتی به طور واضحی توسط این دوره ایجاد میشود.
2- اهداف سازمان و راه رسیدن به آنها را تعیین میشود.
3- جايگاه استراتژي در مديريت کلان سازمان را تعیین مینماید.
4- مفاهیم استراتژی، برنامهریزی استراتژیک، تفکر استراتژیک و مدیریت استراتژیک را از یکدیگر تفکیک نموده و کاربرد هریک را توصیف میکند.
5- گامهای اصلی فرآيند مديريت استراتژيک را شناسایی نموده و شیوه پیاده سازی هر یک را تشریح مینماید.
6- ابزارها، تکنيکها و فنون تدوين، اجرا و کنترل استراتژيها در سازمان را در عمل بکار میگیرد.
7- ظرفیت خلاقیت ذهنی در خلق استراتژیهای جدید و استفاده از ظرفیت های سازمانی را افزایش میدهد.
شرايط ورود به دوره (پيشنيازهاي ورود)
دارابودن مدرك پايان تحصيلات عمومي (ديپلم متوسطه/ پيشدانشگاهي)
مدیران و فعالین حوزه استراتژی در کسب و کارها
علاقهمندان به حوزه مدیریت استراتژیک
فعالین حوزه مدیریت استراتژیک که به دنبال احراز سمت مدیر استراتژیک در کسب و کار فعلی خود هستند.
مدیران و کارکنان شرکتهایی که خدمات مشاوره کسب و کار ارانه میدهند.
مشاورین حوزه مدیریت استراتژیک
نحوه پذيرش دانشپذير
1- بر اساس مصاحبه
2- بر اساس سوابق کاری
محتواي دوره
سرفصل دوره
تفکر و مدیریت استراتژیک
مدیریت استراتژیک پیشرفته
مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
مبانی مدیریت استراتژیک
مدیریت استراتژیک و سیاست کسب و کار
مدیریت راهبردی عصرمدار