ولی چه گونه می توان شم اقتصادی خوبی داشت و فرصتهای پولدار شدن را شناخت و از آنها استفاده کرد؟ چگونه میشود شاخکهای اقتصادی تیزی داشت؟آیا این شم اقتصادی ذاتی و ژنتیکی است؟ آیا در دوران کودکی ایجاد میشود؟
معرفي دوره
1- هدف دوره
- ترسیم اوضاع کلی اقتصادی بر اساس مدل های اقتصاد خرد و کلان
- تحلیل کنشهای بازار محصول، کار، دارایی و سرمایه
- تأثیر سیاست گذاری پولی و مالی دولت بر رفتار بنگاهها
- اثرگذاری سنجه ها و شاخصهای اقتصادی بر تصمیم مدیران و سرمایه گذاران
- تحلیل معتبر از فضای حاکم بر اقتصاد ایران منطبق بر آموزه های علم اقتصاد
- ایجاد چارچوبی واقع بینانه در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی
- شناخت سمت و سوی تحولات اقتصادی و تأثیر آن بر بازارهای مختلف
- تعاریف بهره وری
- ضرورت و اهمیت موضوع بهره وری
- جایگاه بهره وری، کیفیت و سود آوری در بنگاه اقتصادی و بهره وری از دیدگاهای مختلف
- نحوه اندازه گیری شاخص های بهره وری
- نحوه تحلیل مقدماتی شاخص های بهره وری
- نحوه تحلیل پیشرفته شاخص های بهره وری
- معرفی سامانه ملی اندازه گیری و تحلیل شاخص های بهره وری (irpmc.ir)
- نحوه تجزیه و تحلیل شاخص های بهره وری با استفاده از سامانه
2- تواناييهاي مورد انتظار دانشپذيرفتگان دوره
1-مدیران و کارشناسان بنگاههای اقتصادی
2-کارآفرینان، فعالان کسب و کار و صاحبان صنایع
3- سیاست گذاران و متخصصین حوزه تصمیم گیری
3- شرايط ورود به دوره (پيشنيازهاي ورود)
1- دارابودن مدرك پايان تحصيلات عمومي (ديپلم متوسطه/ پيشدانشگاهي)
4- نحوة پذيرش دانشپذير
1- قبولی در مصاحبه
محتواي دوره
- اهمیت تعریف مناسب مساله در سیستمهای اقتصادی-اجتماعی و تکنیکهای ساختاردهی به مساله
- مبانی رویکرد سیستمی
- متدولوژی سیستم دینامیک و یادگیری در دنیای پیچیده
- فرآیند مدلسازی سیستم دینامیکی
- ابزارهای مدلسازی سیستمی
- قابلیتها و امکانات نرمافزار ونسیم (Vensim)
- کارگاههای مدلسازی کیفی
- کارگاههای مدلسازی کمی با استفاده از نرمافزار